Erilaisia tennareita rivissä

Perheohjaamo – kynnyksetön palvelu

Kynnyksettömänä palveluna Perheohjaamosta saa tukea yhteydenottajan tarpeen mukaan. Käytännössä tämä voi olla esimerkiksi keskustelua perheen tilanteesta, tukea ja vinkkejä arjen haasteisiin, tietoa ja neuvoa sekä arjen huolien jakamista. Arkisimmillaan teemat ovat esimerkiksi:

  • Uni, syöminen ja muut arkiset haasteet lapsen kanssa
  • Vanhemmalla mahdollisuus keskustella arjen ja perheen erilaisista tilanteista
  • Tietoa ja tukea erityisyyden äärellä
  • Lapselle tai nuorelle keinoja tunnesäätelyyn
  • Keinoja lapselle keskittymisen avuksi
  • Läksytukea
  • Tukea kouluakäymättömälle lapselle tai nuorelle
  • Tukea kasvatuksen ja opetuksen työntekijöille tai -yhteisölle – näkökulmia työhön

Meihin voi aina ottaa yhteyttä – mietitään yhdessä!

Saamaamme palautetta:

”Tuntui hyvältä, kun sai vaan jollekin jutella” – äiti

”Olihan tässä kiva toimitella, kyllä mä toistekin teille kaffit keitän.” -isä

”Hei, kiitos käynnistä. Jo sen kautta tuli monta ajatusta vanhempanakin olemisen tueksi.” -äiti

”Kiitos kun sain jutella, turhaan mietin näitä asioita niin kauan itekseni.” – äiti

”Saamistamme vinkeistä oli kovasti hyötyä.” isä

”Eilen otettiin käyttöön kuvat, kiitos niistä. Ne oli hyvä idea.” – äiti

”Lapsi oli kovasti tykänny sun käynnistä. Hyvä olo jäi tapaamisesta ja lapsi otti asian hyvin. Yleensä on vastustellu ajatusta, että joku tulee auttamaan läksyjen kanssa.” -koululaisen äiti

”Niitä juttuja olen miettinyt paljon ja olen todella kiitollinen teidän palautteestanne. Koen, että tämä on tärkeä väylä saada konkreettisia työkaluja luokkaan ja toki minullekin lisää ammattillisuutta.” -opettaja

”On ihanaa, että saa jakaa vastuuta lapsen asioissa.” -varhaiskasvatuksen työntekijä

”Oli todella ihanaa, kun tulitte. Aivan itsellenikin tuli taas virtaa lisää. Tärkeintä on varmasti se tunne, ettei ole yksin ja se, kun saa näkökulmaa toisilta työhön. Silloin usein ymmärtää taas lisää ja osaa ohjata lapsiakin oikeaan suuntaan. Ja näitä juttuja otettiin heti käyttöön.” – opettaja