Etusivu - Kolmihenkinen perhe ulkona

Maut matkailuelämyksiksi-hanke

Maut matkailuelämyksiksi on Kauhajoen kaupungin hallinoima matkailun kehittämishanke, jota toteutetaan Kauhajoella, Teuvalla, Isojoella, Karijoella ja Kurikassa (pl. Jalasjärven alue). Hankkeen budjetti on 79 931,95 €, josta ELY-keskuksen myöntämä tuki on 63 945,56 €. Hanketta rahoittaa Leader Suupohja ja se on Euroopan unionin osarahoittama.

Hankkeen tavoitteena on vahvistaa Etelä-Pohjanmaan eteläosan tunnettuutta osana ruokamaakuntaa ja Ruokaprovinssia tunnistamalla alueen erityisyyttä tuovia ruokatuotteita, matkailupalveluita sekä sisällyttää niitä osaksi aluemarkkinoinnin tarinaa. Reseptit, ruokatarinat, ruokaperinteet ja tuotteet tuodaan osaksi matkailuviestintää ja -elämyksiä. Hankkeen suorana kohderyhmänä ovat ruoka- ja matkailupalveluita tuottavat toimijat, joita kannustetaan verkostoitumaan ja kehittämään liiketoimintaansa sekä luontomatkailun että ruokamatkailun osalta. Toimijoille kohdennetaan ja järjestetään työpajoja ja asiantuntijatukea, joilla autetaan alueen ruokakulttuurin sisältöä tuottavia yrityksiä huomioimaan alueen ruokasanoman tuotekehityksessään ja tarinallistamaan oman tuotannon erityisyys. Hankkeessa kehitetään myös GEOfood-konseptin tarjontaa alueella ja viedään viestiä konseptista toimijoille. Myös vastuullisuus ja kestävä kehitys ovat hankkeen tärkeitä teemoja, joista viestimiseen toimijoita kannustetaan.

Hankkeeseen on mahdollista tulla mukaan missä tahansa vaiheessa koko hankkeen käynnissäolon ajan. Osallistuminen hankkeen toimenpiteisiin on yrityksille ja muille toimijoille maksutonta.

Hankkeen projektipäällikkö Teija KoivistoKauhajoen Ruokamessujen ohjelmalavalla vuonna 2023, kokkisodan voittajina Michael Björklundin kanssa.
Hankkeen projektipäällikkö Teija Koivisto Kauhajoen Ruokamessujen ohjelmalavalla vuonna 2023, kokkisodan voittajina Michael Björklundin kanssa.