Etusivu - Kolmihenkinen perhe ulkona

Ajankohtaista

Lapsiystävällinen kunta tunnustuksen saamisen arviointi on tulossa kesällä 2024.

Kauhajoen kaupunki on edennyt Lapsiystävällinen kunta mallin vaiheeseen 5.

Viidenteen vaiheeseen kuuluvat Lapsiystävällinen kunta -työn seuranta, arviointi ja Lapsiystävällinen kunta -tunnustuksen myöntäminen. Seurantatapaamisissa kunta ja UNICEF tarkastelevat yhdessä kehittämistyön etenemistä. Arviointitapaamisessa käydään läpi työn tulokset. Kun Lapsiystävällinen kunta -työn aloituksesta on kulunut kaksi tai neljä vuotta, UNICEF voi myöntää kunnalle Lapsiystävällinen kunta -tunnustuksen, mikäli työ on edennyt mallin kriteerien mukaan. Tunnustuksen jälkeen kunta jatkaa lapsiystävällisyyden kehittämistä mallin mukaisesti yhdessä UNICEFin kanssa.

Mun Kauhajoki ei kiusaa -kampanja

Kauhajoen kaupungissa on päätetty kehittää erilaisia keinoja kaikenikäisten kauhajokelaisten kiusaamisen vastaiseen toimintaan. Kasvatus- ja opetuspalveluissa sekä hyvinvointipalveluissa on mm. päivitetty kiusaamisen vastaisen työn toimintamallia. Kaupunginhallituksen tavoitteena on kehittää yhteistyötä kiusaamisen ehkäisyyn myös Kauhajoella toimivien seurojen, yhdistysten ja muiden harrasteryhmien kanssa. Lapsiystävällinen kunta -työnyrkki on valmistellut ”Mun Kauhajoki ei kiusaa” – kampanjan.

Kampanjan tarkoituksena on aktivoida seurat, yhdistykset ja kaikki harrastustoimintaa järjestävät tahot sekä julkisuuden henkilöt kiusaamisen vastaiseen toimintaan. Kampanjan aikana järjestetään aikuisille, harrasteryhmien ohjaajille koulutusta kiusaamisen vastaiseen toimintaan sekä erilaisia aktivointikohtaamisia ja -tapahtumia. Kaikille kampanjaan mukaan lähteville lahjoitetaan todistus osallistumisesta koulutuksiin ja tapahtumiin. Kampanjan suojelijana toimii Kauhajoen kaupunginhallitus.

Mukaan kampanjaan pääset ilmoittautumalla oheisen linkin kautta: https://link.webropolsurveys.com/S/F00204F474CD3F9A
Voit ilmoittautua myös pelkästään postituslistalle ja tulla mukaan myöhemmin.

Lisätietoja:

Merja Paananen